T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / PENDİK - Pendik İTO Şehit Ahmet Aslanhan Anadolu İmam Hatip Lisesi

Müfredatlar arası bağlantı

Proje kapsamında yaptığımız çalışmalarda, proejnin müfredat ile bağlantısını sadece İngilizce dersiyle sınırlı tutmadık. Aynı zamanda müfredatlar arası bağlantıları da güçlendirdik.

Projemizi İngilizce dersindeki bağlantılı konulara ek olarak coğrafya dersiyle de ilişki kurma fırsatına sahip olduk. Coğrafya öğretmenleriyle yaptığımız işbirliği sayesinde, projeyi coğrafya müfredatıyla da entegre ettik.

Bu sayede , öğrencilerin daha geniş bir bakış açısı kazanmalarına, disiplinler arası bağlantılar kurmalarına ve farklı konular arasında ilişki kurabilme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacağını inanıyoruz.

 

PORTEKİZ
 

ELİSABETE MORAİS

AGRUPAMENTO DE ESCOLAS DE MASSAMÁ,SİNTRA , QUELUZ-PORTEKİZ

 

Coğrafya dersi ile artikülasyon yaptık. Öğrencilerimiz farklı proje ortaklarının yerlerini işaretlediler, her ülkenin enlem ve boylamını kaydettiler, nehirleri ve rölyefleri incelediler. Sonunda küçük bir video yapmaya karar verdiler. 

Yapılan işin bazı yönlerinin kaydı:
 

   GoogleEarth

Google Earth'e

 

TÜRKİYE-İSTANBUL
İTO ŞEHİT AHMET ASLANHAN ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ- 

İngilizce Dersi
 

İngilizce öğretmeni Dilek ÖZKAN, 4. Coming Soon ünitesi ve 9. Teknoloji ünitesi bağlantılı Etwinning projesi kapsamında 12. sınıf öğrencilerine e-güvenlik konusunda bilgilendirme toplantısı gerçekleştirdi. Oturumda artan dijitalleşme ile birlikte öğrencilerin dikkat etmesi gereken konular masaya yatırıldı.

Oturumda, internette etkinlik yaparken nelere dikkat edilmesi gerektiği, kişisel bilgilerin korunması, siber dolandırıcılık, siber zorbalık, çevrimiçi oyun oynarken güvende olma ve internet bağımlılığı gibi konular ele alındı. Ayrıca öğrencilerin çevrimiçi davranışlarının sonuçlarına ilişkin örnekler verilerek internetin doğru kullanımı konusunda farkındalık yaratılmıştır.

Bu etkileşimli oturum, öğrencilerin dijital dünyada güvenli ve bilinçli bir şekilde gezinmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. İngilizce öğretmeni Dilek ÖZKAN liderliğinde gerçekleştirilen bu oturum, öğrencilerin teknolojiyi güvenli kullanma konusunda bilinçlendirilmesine ve eğitilmesine katkı sağlamıştır.

 

siber suçlar 3

 

siber suçlar 2 siber suçlar 1


Coğrafya Dersi

11. sınıf öğrencisi Erdem, Coğrafya öğretmeni Bahar ÖZGÜR'ün görevlendirdiği Etwinning projesi kapsamında Türkiye ve Polonya'nın nüfus politikaları üzerine araştırmalar yaptı ve bu konuyu Coğrafya dersinde sınıf arkadaşlarına sunmak için hazırlandı. Erdem'in sunumu müfredatta belirtildiği üzere 11. sınıf öğrencileri için Beşeri Coğrafya alt başlığı ile Coğrafya dersinin 2. ünitesi olan "insan sistemlerinde nüfus politikaları" konusunu ele aldı. Öğrenci sunumunda Türkiye ve Polonya'nın nüfus yapılarını ve politikalarını karşılaştırdı.

 

Öğrenci Coğrafya öğretmeninin yanındadır.
 

öğretmen ile

Öğrenci ödevini sunuyor.

çapraz müfredat

 

TÜRKİYE -SAKARYA

TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ

 

POLONYA

 

 

İngilizce ders kitabımız Password Reset B1+'da hem Teknoloji hem Turizm hem de seyahat konuları yer almaktadır . Bu nedenle, bu konulara ayrılmış birkaç İngilizce dersimiz vardı.

Örneğin bunlardan birinde internet kullanımının artıları ve eksileri, e-güvenlik konuları, kişisel bilgilerin korunması, siber suçlar ve telif hakları hakkında konuştuk.

Önce öğrenciler gruplar halinde çalıştılar ve ardından tüm konular ve öğrencilerin internet ve sosyal medya kullanımıyla ilgili kendi deneyimleri hakkında bir sınıf tartışması yaptık.

Ayrıca öğrencilerin telefon veya bilgisayar başında geçirdikleri sürenin azaltılması konusunda hem fikir olduğumuza da dikkat ettik.

Sonunda öğrenciler, e-güvenlik hakkındaki bilgilerini kontrol etmelerini sağlayan İnternet Güvenliği Sınavını çözdüler.

güvenlik3

 

güvenlik1

 

Güvenlik

 

güvenlik2

 

 

Coğrafya öğretmeniyle birlikte, proje ortaklarımızın ülkelerinin önemli noktalarına ayrılmış bir dersimiz vardı.

Ülkeleri ve belirli okulları haritada bulduk. Öğrenciler Portekiz, Romanya ve Türkiye'de gezilecek en ilginç yerleri incelediler. Öğrencilerden bazıları daha önce orada bulundukları için gezilerinden izlenimlerini paylaştılar.

Öğrencilerin son görevi, hem şehrimizde hem de Polonya'da proje ortaklarımıza göstermek istedikleri yerleri seçmekti. Her öğrenci, seçilen yer hakkında bir Canva sunumuna koyduğumuz ve diğer ülkelerden meslektaşlarımızla paylaştığımız bir resim ve kısa bir hikaye hazırladı.

 

B

 

 

3

 

ROMANYA

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 28.02.2023 - Güncelleme: 09.02.2024 18:30 - Görüntülenme: 210
  Beğen | 0  kişi beğendi